Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

28 Ocak 2013 Pazartesi

Her Çocuk Özeldir Ahlak notu: +9.5


        Filmin vermek istediği mesajlarla ismi tam bir uyum içinde. Her insanın farklı donanım ve özelliklerle dünyaya gönderilmesine karşılık onların tek tip bir eğitim sistemiyle yeteneklerinin nasılda köreldiği ve kimisinin nasılda hayata küstürüldüğünü küçük bir çocuğun hikayesinde görmekteyiz. Allah'tan bir zaman sonra okuluna gelen ücretli öğretmen (resim öğretmeni) çocuğu fark eder ve ondaki cevherin açığa çıkmasına vesile olur. Çocuk artık okulunda parlayan bir yıldız gibidir.
      Bu filmden öğretmenlik yapan kardeşlerimin çıkaracağı çok şey var. Çocuk okutmakta olan velilerin çıkaracağı çok şey var. Belki öğrencilerinde kendine güven duyması ve özel yaratılışlarının farkına varmaları adına güzel şeyler var. Tabi bunu izleyen çocuklar kendilerini saran yanlış eğitim sisteminin de daha iyi farkında olacaklardır. Bu ise ne kadar iyi ne kadar olumsuz bilemeyeceğim ama, veliler ve öğretmenlerin izlemesinde çok fayda olabileceğini düşünüyorum.  Seyir zevkide iyi. malesef filmin kısa bir bölümünü izleyemedim kaçırdım. bu yüzden izleğim kadarıyla filmin ahlak notunu vereceğim.  +9.5

         Taare Zameen Par (Every Child Is Special), Türkçe adıyla:"Yerdeki Yıldızlar" (Her Çocuk Özeldir) 2007 Bollywood yapımı bir Aamir Khan filmidir. Filmde disleksi bir çocuk ile onun resim öğretmeni arasındaki gelişen olaylar konu edilmektedir. Aamir Khan bu filmin yapımcılığı ve yönetmenliğini üstlenmesinin yanı sıra filmin oyuncularından biridir. Filmin diğer başrol oyuncusu ise Darsheel Safary'dir.(Wikipedia'dan alıntı)

Filmin Fragmanı:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.