Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

1 Haziran 2017 Perşembe

Son Savaşçı (Centurion) Ahlak Notu: 9.5 +


Yıl:  2010
Yönetmen: Neil Marshall
Bütçe: 12 milyon USD

 Konu:  MÖ 117 yılında Britanya'nın yerlilerinden Keltler Roma ordularına karşı gerilla  taktikleri ile savaşarak  kök söktürmektedirler. Britanya valisinin emri ile 9. lejyon yaklaşık 3000 kişi ile yeni bir harekata başlar ama pusuya düşüp darmaduman olurlar. Hayatta kalan bi kaç asker önce esir düşen generallerini kurtarmak ister ama olmaz.  Sonrasında peşlerine düşen yaman Kelt savaşçılarından kaçarken  bi yandan da zorlu çevre koşullarına  karşı hayatta kalmaya çalışırlar. Amaçları Roma topraklarına dönmektir ama bunu başarabilecekler mi izleyip görebilirsiniz.



Fragman:








2 yorum:

  1. Abi ahlak notu nasıl 9.5 ? Sakın çoluk çocukla izlemeye kalkmayınız bu arada insan kesme biçme sahneleri var, ayrıca sonunda öpüşme sahnesi de var. Sonuçta askeri roma filmi çoluk çocukla izlenmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyeli çok uzun zaman oldu ve belki de büyük çoğunluğunu izleyip az bir kısmını kaçırdığım filmlerden olabilir. Tekrara izlemeye karar verdim. Yeni paylaşımlarımda artık şöyle yapıyorum (fark etmişsinizdir) şiddet sahneleri varsa açıklamada belirtiyorum ama ahlak notundan kırmıyorum. Bir filmde tek öpüşme sahnesi varsa ve kısa ise açıklamada ne olduğunu belirtip ahlak notundan 0.5 puan düşüyorum. sahne uzun ise filmi hiç tanıtmamayı tercih etmem muhtemeldir. sahnenin en sonda olması yada ortada olması da fark eder bence. Çocuksuz aileler veya sansürleyerek izleyecek arkadaş toplulukları sonda bir sahne olduğunu bilerek o kısma yaklaşınca filmi bitirebilirler.
      Uyarınız için Teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.