Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

18 Ocak 2019 Cuma

Bourne'ün Mirası (The Bourne Legacy) Ahlak Notu : +8 /10

Tür: Aksiyon-Macera
Yıl: 2012
Süre: 2 saat 15 dk.
Yönetmen: Tony Gilroy

Konu: Adından da anlaşılacağı üzere Bourne serisinin devamı niteliğinde  bir filmdir ama önceki filmleri izlememiş olanlarda keyifle izleyebilirler. Çünkü sadece küçük bir bağlantı var ve zaten günümüz insanı genetiğiyle oynanmış birey temasına aşinadır.  Bu film  Genetiği değiştirilmiş bir ajanın CIA içindeki bir  klikle mücadelesini anlatıyor.  Gdo'lu ajan ekstra zeki , çevik ve güçlü olsada bir yandan da ilaç bağımlısıdır.  CIA içindeki klik ise pislikleri ortaya saçılmadan onu öldürme derdindedir.

Ailece İzlenebilecek bir film mi?

 Hiç sevişme sahnesi yok. Bazı sahnelerde biraz omuzlar ve dekolte görünüyor ki filmin ahlak notunun düşmesinin sebebi büyük ölçüde  budur.
Bir ajan filmi ve aksiyon filmi olarak bir miktar şiddet içeriyor. Diğer taraftan ajanların özel bir  hap kullanması gibi bir olumsuzlukta var.  12 yaşından küçük çocuklara izletilmemesini öneriyorum.


Fragman:








4 yorum:

  1. Selamun Aleykum kardeşim çalışmaların güzel ahlak puanı vs ama bir müslüman belgesel dışında vaktini film izleyerek harcamamalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Kardeşim. Kişi dediğin ölçüde disipline olsa dediğin doğru ama yıl içerisinde biraz seçici davranıp ön araştırma yaparakta olsa belli sayıda film izliyorsa kişi , kendisine böyle bir görev yükleyip başkaları içinde izlemesi en azından ehveni şerdir diye düşünüyorum.

      Sil
  2. @Mehmet Keskin dediğine katılmıyorum.Her insan film izlemelidir.Böylece kendisine bir şeyler katar.Şahsi fikrimher insanın boş vakti olur bu vakti değerlendirmede en iyisi film izlemektir.İzlediğim çoğu filmi izlemeseydim şu an çok farklı bir yerde olurdum.@Engin kardeşimizi de takdir etmek isterim.Artık çoğu filmde müstechen sahneler oluyor.Bunları bilip ona göre izleme veya izlememe konusunda çok yardımcı oluyor.Allah razı olsun...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.