Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

4 Ağustos 2012 Cumartesi

Yeşil Yol (Green Mile) Ahlak notu +7


      Bu film sinema tarihinin klasiklerinden biridir. İMDb nin  en iyi 250 film listesinde 74. sıradadır.
Stephan king 'in aynı isimli romanından uyarlanmıştır. Romanın az bir kısmı hariç büyük
çoğunluğu filme yansıdığı için yaklaşık üç saat süren, uzun ama etkileyici ve
duygusal bir filmdir.

Konusu:
     Vaktiyle bir ceza evinde idam mahkunlarının infaz bölümünde baş gardiyan olan Paul edgecomb şimdi bir huzur evindedir ve karşısındaki arkadaşına hikayesini anlatmaktadır. Tabi ki kendisini en çok etkileyen idam olayını ve idam mahkumunu anlatmaktadır: John caffey isimli mahkum oldukça iri yarı ve zenci bir adamdır. Aynı zamanda kocaman bir kalbi vardır ve Paul edgecomb, onun vesilesi ile bazı metafizik olaylarına şahit olacaktır. Öyleki kendisinin hastalığının iyileşmesine de vesile olacaktır. Tüm olumlu özelliklerine rağmen bu mahkum iki küçük kızın ölümünden sorumlu tutulmaktadır. Paul der ki: Tanrı bu kadar büyük bir gücü bir katile vermiş olamaz. Cinayetleri onun işlemediğine inanır ve araştırmaya koyulur. Hikayenin detaylarını ve sonunu  yazmamayı uygun görüyorum.



Fragman:


2 yorum:

  1. Hocam filmde birkaç uygunsuz yer var. Yeniden değerlendirmenizi öneririm.

    YanıtlaSil
  2. Şu şekilde değerlendiriyorum: Eğer filmde çok açık müstehcen sahne varsa tek bir sahnede olsa o filmi tanıtmıyorum. Eğer hafif müstehcenlik ve romantizm içeren bikaç sahne varsa her biri için ortalama 0,5 puan kesiyorum. Yeşil yolu izleyeli çok oldu. Bu mantıkla değerlendirdiğimde ortaya çıkan not beni de şaşırttı ama bikaç tane hafif müstehcen sahne var. İlginiz ve duyarlılığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.