Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

13 Aralık 2017 Çarşamba

İMDb nin Ebeveyn Kılavuzu Hizmeti

        Aklınızda herhangi bir film var ve izlemeden önce ailece izlemeye uygun mu değil mi öğrenmek istiyorsunuz diyelim.  Böyle bir durumda İMDb nin ebeveyn kılavuzu hizmetinden yararlanmanızı öneririm.
       Ben de izlemek için film seçerken oradan yararlanıyorum. Nasıl yapacağınızı resimleriyle adım adım göstereyim:



  Mesela  Kanlı topraklar  filmini araştırmak istiyorsunuz.   Google a          "the burrowers imdb"  yazarak aşağıdaki sayfaya geldiniz diyelim.
Aşağıdaki resimde daire içine alınmış sekmeden bir liste açacaksınız.

Aşağıdaki resimde görüldüğü üzere  "Parents Guide" linkine tıklayacaksınız.



Görüleceği üzere  filmdeki müstehcen sahne  hakkında "sex and nudity" kısmında  bilgilendirme yapılmış.


"Violance and gore" kısmında filmin içerdiği şiddet sahneleri tarif edilmiş.

Küfür , alkol ve madde kullanımına yönelik sahneler içinde ayrıca başlıklar var. Bu film için bu başlıkların boş bırakılmış olduklarını görebilirsiniz.  Eğer filmde bu başlıklara yazılması gereken bir sahne olduğunu düşünüyorsanız kendiniz yazabilirsiniz. İMDb bu imkanı tanıyor ve böylelikle halkın birbirini bilgilendirmesine imkan tanıyor. Fakat açıktır ki eğer bir filme yönelik kimse bişey yazmadıysa o filmin nasıl olduğunu İMDb den öğrenemezsiniz. Yine de bir çok filme yönelik detaylı bilgilendirme (Hatta bazen kaçıncı dakika ve saniyede uygunsuz sahne olduğuna kadar bilgilendirme) yapıldığını görebilirsiniz.  Ben bu hizmetten yararlanmanızı ve  başka insanlara da tanıtmanızı öneririm.

Yukarıdaki adımları harfiyyen izlemenize gerek yok.  Eğer Filmin adının sonuna  parents  guide ifadesini eklerseniz mesela
"the burrowers parents guide" şeklinde google a yazıp aratırsanız  çoğunlukla ilk sıradaki  link sizi doğrudan hedefinize ulaştıracaktır.
 En büyük sıkıntı  birçok filimin  orjinal ismiyle Türkiye sinemalarına girerken almış olduğu ismin farklı olması. Eğer aratacağınız filim için böyle bir durum söz konusu ise öncelikle o filmin orjinal ismini araştırmanız gerekecek.
Ailenizle güzel zamanlar geçirmenizi dilerim.
Selamlar.....

3 yorum:

  1. Sitenizi çok beğendim, daha da büyümenizi isterim. Ailecek izlenecek film bulmaktan artık yorulmuştum. Sizin sayenizde yeni güzel filmler izleyeceğiz :=)

    YanıtlaSil
  2. siteniz gerçekten de çok iyi ve kaliteli insanın ihtiyacı olan cevapları iyi vermişsiniz sitenin daha da büyümesini isterim sayenizde izleyeceğim iyi filmler buldum

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.