Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

18 Ocak 2018 Perşembe

Bülbülü Öldürmek (To Kill a Mokingbird ) Ahlak Notu : +++

Tür: Duruşma, Dram, Aile
Yönetmen: Robert Mulligan
Yayım Yılı: 1962
Konu: İyi bir baba olmaya çalışan dürüst bir avukata, bir tecavüz sanığını savunma görevi verilir.  Üstelik adam zencidir. Esas adamımız kasabadakilerin baskılarına ve ön yargılarına rağmen doğru bildiği yoldan gitmeyi görev bilir.
Güzel bir aile ve duruşma filmi.  Siyah beyaz ama izlemeye değer. Netflixtede mevcut.
Toplum baskısına rağmen adaleti  sağlamak için elinden geleni yapma temalı güzel bir film. hiç müstehcenlik yok ama mahkemede tecavüz olgusu hakkında konuşuluyor.
Tecavüz hakkında konuşurken bile edepten ayrılmamışlar. Mesela filmdeki tecavüze uğradığı iddia edilen kız bile  tecavüzü anlatırken benden faydalandı falan diyor .
Çocuğunuz 7 yaşından büyükse bence birlikte izleyin.  Adaletin önemini aşılamak için   güzel bir fırsat.
Ayrıca filmin sonunda  bir zihinsel engelliyi bile küçük görmemek gerektiğini işlemişler ki bu film gerçekten de ailece izlenmeli. Seyir zevki açısından da iyi buldum. Gerçekçi bir yapım olmuş. Olaylar avukatın kız çocuğunun hatıraları şeklinde anlatılmış .
Filmin uyarlandığı kitap hakkında:

İyi Seyirler.

Tanıtım Filmi:



Ben maalesef Türkçe fragman bulamadım ama   filmin kendisinin Türkçe dublajını bulmak zor değil:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.