Ahlak Notu

AHLAK NOTU: Tanıttığım filmlerin ahlaki yönü hakkında size fikir vermek için filmlere 10 üzerinden bir ahlak notu verdim. Örneğin hiç müstehcen sahne yoksa ahlak notu 10 olmalıdır. Birkaç müstehcen sahneden dolayı filmin notu 7'ye kadar düşebilir. Daha kötü filmleri sitemde tanıtmıyorum.
Kullanılan işaretler: +7 ahlak notunun yedi puan veya üzeri olmasını ifade eder.
+8 sekiz veya üzeri, +9 dokuz veya üzeri, ? emin değilim, ** veya *** tavsiye ediyorum, +++ tavsiye ederim, ++ müstehcenlik yok, ++- çok az müstehcenlik var, +- sınırda

21 Kasım 2019 Perşembe

Mercy (Merhamet) Ahlak Notu : ~9.7/10

Yıl: 2016
Tür: Drama, Gerilim, Gizem
Yönetmen:Chris Sparling
Süre:1sa 30 dk
Konusu: kocası tarafından şiddet gören bir kadın, kocasının ölümünden sonra ikinci evliliğini yapmıştır. Kanser olup yatağa düştüğünde hem eski kocasından olan çocukları, hemde yeni kocası ve yeni evlatları
ölmesini bekleyip mirasına konmanın peşindedirler. Filmin başlarında bunu şurdan anlıyoruz,  aileye gelerek, ısrarla, deneme aşamasında olan bir kanser ilacını kadına vermelerini söyleyip duran birilerini görüyoruz filmde. İlaç deneme aşamasında olsa da aslında kadını bundan mahrum bırakmakla ölmesini beklediklerini gösteriyorlar.    Bir gece kadının eski ve yeni ailesinin tüm bireyleri kadının evinde toplanmışlardır. Bu kalabalık ailenin içerisindeki kliklerin konuşmalarından mirasın büyük bölümünü kapmanın, diğerlerine kaptırmamanın da amaçlandığını görüyoruz. anladığım kadarıyla kadının ölümünün hayli yakın olduğunu düşündükleri için bir araya gelmişler.
      Olayların anlatım sırası tuhaf. Daha sonra olan bir şey  daha önce gösterilip geçici bir takım kafa karışıklıkları oluşturulup  sonradan izleyicinin olayları yerine koyması, çözmesi bekleniyor.  Gerçi böyle dediğime bakmayın sonuna kadar izleyen ortalama zekada ki herkesin anlayacağı hafifliktedir aslında.

    İyi sandığınızın kötü ve kötü sandığınızın iyi niyetli olduğu ama kaş yapayım derken göz çıkardığı değişik bir film.
    Bir Netflix filmi. doğrusu bu markanın reklamını yapmayı da istemiyorum.  Bir aylık deneme süresi içerisinde kendimi çokça propagandaya maruz kalmış hissettim ve hiç kimseye önermiyorum. Pörno sektöründe  çalışan insanların durumunu şirin gösteren bir belgesel bile mevcut ki... siz düşünün gerisini.  Çocuklar için ayarlamış oldukları çoğu içeriklerin de ayrı ayrı analizini yapıp çeşitli unsurlarla çocuklarınızı da nasıl şekillendirmeye çalıştıklarını göstermek mümkün. Kimseye önermiyorum. Bu Mercy filmi içinde gidin abone olun demiyorum. Sadece zaten abonesi olanlar için nispeten iyi bir film olarak istifade etmeleri için tanıtıyorum.

Ailece izlenebilecek bir film mi?
İngiltere'de ki yaş sertifikasyonu 15.   Bunun bir gerilim filmi olduğunu ve cinayet, şiddet içerdiğini düşünerek çocuklarınızın uygun yaşta olduğundan emin olun.
Filmin Fragmanı:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.